UITLEG OVER KEYWORDS
Wat zijn zoekwoorden?
Iemand die een product of dienst nodig heeft, zoekt online naar informatie. Dit doet hij of zij door een zoekwoord in het zoekveld van een zoekmachine als Google, Bing en Yahoo in te voeren.

Zoekwoorden optimalisatie
Sluit de informatie op jouw website goed aan op deze zoekopdracht? En ziet de zoekmachine het betreffende zoekwoord op jouw website staan? Dan wordt deze vertoond in de zoekresultaten. Hiervoor is het vaak wel nodig om met de title tags, meta descriptions, headings en overige content aan de slag te gaan.
Meta description
Met behulp van het belangrijkste zoekwoord beschrijf je wat er op de betreffende pagina staat.
Verwerk het belangrijkste zoekwoord in de hoofdkop en tussenkopjes. Oftewel in de h1, h2, h3 etc.

SEA en SEO zoekwoorden
Zoekwoorden zijn van belang bij zowel sea als seo. Hier lees je wat voor type termen er bij deze vormen van zoekmachinemarketing zijn.
Wat voor type SEA zoekwoorden zijn er?
Het is mogelijk om te adverteren met exacte en brede zoekwoorden. Hiernaast kun je ook woordgroepen en negatieve zoekwoorden gebruiken. Met sea is het dus mogelijk om heel gericht in zoekmachines te adverteren.
Wat voor soort SEO zoekwoorden zijn er?
Wil jij je richten op populaire zoekwoorden? Of wil je liever gevonden worden op specifieke woorden met minder zoekvolume? Om erachter te komen of je long- of shorttail zoekwoorden moet gebruiken, bekijken we eerst welke zoekwoorden haalbaar zijn ten opzichte van de concurrentie. Hiernaast bekijken we de klantreis, en op welke tussenstop je de potentiële klanten wilt bereiken.

KEYWORDS VOOR GOOGLE EN BING
SEO zoekwoorden
Heb je een zoekwoorden onderzoek uitgevoerd? De kans is dan groot dat er wel honderden ideeën voor zoekwoorden en zoektermen zijn ontstaan. Nu is het tijd om het kaf van het koren te scheiden. Dit doe je door onder andere de zoekvolumes, intentie en relevantie van deze zoekwoorden te bepalen. Als hulpmiddel vind je hier welke type seo zoekwoorden er zoal voor Google, Bing en andere zoekmachines zijn.

Dit zijn vrij algemene zoekwoorden met meestal een hoog zoekvolume. Voorbeelden van short-tail zoekwoorden zijn seo en sea.

Het zoekvolume is vaak wat lager dan op short-tail zoekwoorden. Maar met deze specifieke zoektermen is de kans op een online conversie groter.

Vaak bestaat een branded zoekterm alleen uit de naam van het bedrijf of merk. Maar soms zit er ook nog een ander zoekwoord in verwerkt.

Deze zoekwoorden worden gebruikt om lokale of regionale bedrijven te vinden. Een voorbeeld van een lokale zoekterm is seo Kampen.

WELKE SEO ZOEKWOORDEN KIES JIJ?
Keyword onderzoek
Met een keyword onderzoek krijg je inzicht in het zoekgedrag van potentiële klanten. Hierdoor weet je welke zoekwoorden je moet gebruiken om hen via een zoekmachine als Google te bereiken. Kun je hier wel wat hulp bij gebruiken? Esseo helpt je graag bij het bepalen van de juiste seo zoekwoorden.
