Zoekwoordenonderzoek
Zoekwoorden Google
Elk seo-plan start met een goed zoekwoordenonderzoek. Hiermee krijg je inzicht in het online zoekgedrag van potentiële klanten. Zo weet je met welke woorden en termen jouw klanten zoeken, en kun je de juiste zoekwoorden voor Google en Bing bepalen.

Wat zijn goede zoekwoorden voor Google?
Zoekwoorden bepalen
Potentiële klanten die een product of dienst nodig hebben, zijn op zoek naar informatie. Dit doen zij door een zoekopdracht in een zoekmachine uit te voeren. Maar welke zoekwoorden gebruiken ze hierbij? Om dat te weten te komen, is het nodig om een zoekwoordenonderzoek uit te voeren. Op deze manier kun je populaire en relevante zoekwoorden voor Google bepalen.
Naast het zoekwoordenonderzoek is het ook van belang om een concurrentieanalyse uit te voeren. Zo kom je erachter welke zoekwoorden voor Google haalbaar zijn, maar ook waar jouw seo-kansen liggen.

Een zoekwoorden onderzoek uitvoeren
Gratis zoekwoorden tools van Google
Wil je weten hoe jouw doelgroep zoekt? Esseo zoekt het graag voor je uit. Maar voor nu kun je alvast deze gratis zoekwoordentools van Google gebruiken.
Website optimaliseren voor Google
Zijn de populaire, relevante en haalbare zoekwoorden voor Google gevonden? Dan is het tijd om per pagina de juiste zoekwoorden en zoektermen te bepalen.
Per pagina bepalen we één hoofdzoekwoord. Deze verwerken we in de url, title tag, meta description, kopjes (headings) en content.
Naast het hoofdzoekwoord kiezen we voor elke pagina twee ondersteunende zoektermen. Ook deze verwerken we in de kopjes en content.
Hiernaast gebruiken we synoniemen. Hierdoor is het voor zoekmachines als Google en Bing duidelijk waar de webpagina over gaat.

Zoekwoorden analyse Google
Wil je weten op welke zoekwoorden je nu al in Google scoort? Daar kom je achter met een uitgebreide zoekwoorden analyse. Aan de hand van deze analyse, weet je hoe potentiële klanten nu op je website uitkomen. Hiernaast zie je welke zoekwoorden minder scoren, en hoe dit beter kan. Verder bekijken we waar de kansen liggen en welke zoekwoorden en termen haalbaar zijn.
De zoekwoorden analyse bestaat uit twee onderdelen. Het eerste onderdeel is de nulmeting: hierdoor zie je wat de huidige posities zijn. Het tweede onderdeel is het zoekwoorden onderzoek. Aan de hand van dit onderzoek weet je met welke zoekwoorden je de online vindbaarheid op Google kunt verbeteren.
